Monday, December 1, 2008

.:"AnDa MampU MeNGubAhnYA":.


Aku ade baca kat paper sabtu ari tu yg helmet yg lbh 5 thn kene lupus.. Sungguh menarik cadangan tu.. Sebenarnye, aku baru teringat yg usia helmet aku yg aku dok pakai ari2 tu, lebih dah dr 5 tahun..Gamaknye kene tukarlah ke helmet baru.. Demi keselamatankan..



Mungkin selama ni aku amik ringan je benda ni..aku lbh pkir psal aksesori lain kat moto aku tu dr keselamatan… ble pkir2 balik, helmet tu je lah pelindung aku mase bwk moto.. lg lah plak skrg ni musim ujan.. jln raya licin..bertambah2 la bahaya tu..org ckp, malang x berbau.. “jgn sudah terhantuk bru terngadah udah le…” Ape2 pn kite semua kene berhati2.. Amik lah berat ape yg perlu kite buat..Sentiasa beringat..


Lg 1, aku nk bgtau kat pemandu2 kete ke, lori ke, bas ke… tolonglah hormat kami2 yg naik moto ni.. Yela..kadang2 ada pemandu yg masuk lorong moto coz nk potong barisan..Maklumlah, kat KL ni ari2 sesak.. Mane lah aku x tension.. Perbuatan diaorg ni mmbhayakan kitaorg yg naik moto ni.. Berilah sedikit ruang utk kami2 ni.. Jgn pikir nk cpt smpi umah je..pikirlah jugak insan2 yg menunggu kite semua kat umah tu..Harap sgt pemandu kat M’sia blh berubah mnjadi pemandu yang lbh berhemah..


Aku dulu pernah degar kat radio..ada satu ungkapan nie.. "Ingatlah, berputar saje tayar kenderaan kite, kita akan menghadapi dua kemungkinan... sama ada kite sampai ke destinasi dgn selamat atau tidak.. Dan adakah kita sampai itu dlm keadaan sempurna atau tidak".. Make, kite pikir2 lah bersame2..

4 comments:

WaNabE Pee JaY said...

erm, nsht 2 nsht gak..tp moto 2 jgn bwk laju2 lak..igtla org yg trsyg..hehehehe...

Aidy Shahiezad said...

erm.. betul tue...
nasihat tuk mat2 motor kat luar sana...
tolong respect kami pemandu2 kreta nie.. jangan pk korunk je, suka2 nak cilok sana sini... hehehe...

WaNabE Pee JaY said...

hahaha..no comment..

Are-Um said...

Nk buat mcm ne kan...klo x cilok, sangkut dalm 'jam'

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...