Wednesday, April 15, 2009

.: MenGhiTung Hari :.

Menghitung hari...detik demi detik..(nie je aku ingat)...Nie la bait2 lirik lagu yg same tjuk ngn post aku nie (Menghitung Hari-Kris Dayanti)..Ttg mnghitung hari, Ade brape hari ek?? Jwpnnye 7 (Isnin, selasa, Rabu, Khamis, Jumaat, sabtu n Ahad)....hehehe..merepek je aku ni..

Sebenarnye, aku tgh mnghitung satu hari yang mmg aku tggu dgn debaran.. Hari yang akan merubah hidup aku lepas nie..akn mejadikan aku lebih bersungguh2 dlm mngejar impian hidup.. Kerana "setiap perjalanan itu pasti ada arah tujunya".. sebagai manusia biasa, kita tidak tahu ape yg akn berlaku pd masa hadapan..namun, allah telah kurniakan kita dengan panduan hidup iaitu Al-Quran... Dan kita perlu ingat "Tidak akan berubah suatu bangsa itu jika bangsa itu sendiri tidak mengubahnya"..Pham mksud tu??..sendiri pikir dan renung2kan la eh...


Smoga kite smua kan beroleh kebahagiann dunia & akhirat.. Pasal hari yg aku nnti tu, mmg mmberi makna dlm hidup aku..Aku harap hari yg aku tggu itu akan mnjadi hari yg smpurna..."Ya Allah, aku insan yg lemah ini menadah tgn yg bnyk melakukan khilaf utk bermunajat kepadamu, kau berikanlah kelapangan bagi aku mnempuh hari 'itu' atas tuntutan kepada agama menjadi hari sempurna...hanya padamu aku berserah..Ya Rahman..Ya Rahim.."

9 comments:

WaNabE said...

selamat bertunang aum..xyahla ko nk wat suprise..da smmgnye matlamat ko hya 2..dr tjuk pn da tau..xsbr2 nk jd org putrajaya ke???

Are-Um said...

Hahaha....kantoi..2 plan tgh thn nie..pstu ade next planing lain lg..hehehe..4 the next step..

Aidy Shahiezad said...

slalunya kalo mamat nie nak crite ape benda pun, mesti nak berahsia sgt... tp malangnya, slalunya gak rahsia tue da dpt agak....

killr0yLive said...

hahaha..menghitung ari je si ili tue...

WaNabE said...

planning strusnye wat anakla jwbnye..nmpak planning 2 cm rmi je..hahaha...

Are-Um said...

Addy :
Mane aku berahsia...berkias je..

Kyrol :
Kome pn mnghitung hari jgk kan..tul x??

Wan :
Anak tu rezeki n amanah la bro...
terima seadanya..

killr0yLive said...

iyo la aum...menghitung hari ni bermacam2 cara kn...ape2 pn semoga bahgia..;-)

WaNabE said...

mmgla..tp da ko ckp next planning 2 ape lg kn..btul x??kte hye berusaha n mmpu merancang..xslh rncg wat anak pn kn??tulx??hehehe

Are-Um said...

Anyway, thnx 4 ur support...Terima kasih sahabat..Doakan ku peroleh kebahagiaan dunia & akhirat..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...