Friday, July 29, 2011

.: Salam Ramadhan :.



Salam Ramadhan buat keluargaku, sahabat2ku serta muslimin dan muslimat seluruh dunia... Dah dekat dah kita pada bulan yg penuh rahmat ni... bulan Umat Islam... Jadi, kita perlulah bersama-sama muhasabah diri kita bagi meningkatkan lagi amalan kita pada bulan Ramadhan nanti...

 Tadi khutbah jumaat pn mengigatkan kita tentang kedatangan bulan ramadhan.. ape yg perlu kita buat sebelum memasuki bulan Ramadhan, semasa menjalani ibadah puasa dan pelbagai2 lg ingatan... Semoga kita semua akan dapat menjalani ibadah puasa di bulan Ramadhan ini dengan lebih baik dari tahun2 sebelum ni..Dan segala amalan kita di terima Allah S.W.T...Aminn..

p/s: Jangan lupe bayar zakat fitrah...
( Tahun ni aku tambah sorang lagi..tahun lepas byr utk 2 org je..alhamdullilah rezeki bertambah)
sumber video :

Tuesday, July 26, 2011

.: Minggu Peperiksaan :.

Minggu peperiksaan...Tp bukan aku yang periksa... Tp ank2 murid aku yg pekse.. Tugas aku utk minggu nie adalah untuk menanda kertas pekse...

Thursday, July 21, 2011

.; Keletihan :.


Aku sendiri x tau nape ngn aku..... adakh ini sntom2 kemalasan diri atau ape... Minggu nie, aku rase lesu sgt... nk tido je rasenye... Tp mslhnye, dh tdo, rase xnk bngun2...Mmmmm...xtau la nape.... mungkin 'semangat' hilang kot....

Wednesday, July 20, 2011

Ku Merinduimu


video

video

Mmm...
Nak mengeluh pun xde maknenye...ape taknye... ini lah suratan yang terpakse di tempuh... hanya video, gambar or paling kuat 3G je yang mmpu untuk mengubat sekelumit rindu di hati... Bile semua ni akan berakhir???  Jawapannya...Hanya Allah yang tahu...

Monday, July 18, 2011

Ulang bulan ke-9

Alhamdullilah...
Hari nie, 18 Julai 2011 merupakan hari genapnya umur Ziyad 9 bulan...Dah besar dah anak papa...Di dalam kegembiraan ni, trselit rase sedih di hati ini... Ape taknye, ketika 9 bulan dalam kndungan tak dapat merasai ksih syg dari papa dia setiap hari...Kini, dah 9 bulan mmbesar pun masih lagi tidak dapat merasainya...

Sungguh mencabar dan perit menerima hakikat ini... Selama ni, aku x pernah lupa untuk berdoa ke atas-Nya agar aku dapat menempuhi hari-hari mendatang bersama anak-anak dan isteriku di sisiku setiap hari...

"Ya Allah, aku bersyukur kerana di kurniakan anak dan isteri yang menyayangiku... Namun hati ini sangat perit untuk menerima dugaan-Mu ini... Kau satukan lah kami semula... sepertimana Engkau satukan Adam dan Hawa yang terpisah itu... Sepertimana Engkau satukan kembali Nabi Ibrahim, Nabi Ismail dan isterinya Siti Hajar...Ya Allah, aku hamba yang lemah..sesungguh-Nya Engkaulah Tuhan yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...Amin"

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...